Ισοτονικά ποτά ή νερό; Τί να προτιμήσεις για να ενυδατωθείς κατά τη διάρκεια μιας έντονης προπόνησης;

Το θέμα σηκώνει πολλή συζήτηση, ένα όμως είναι σίγουρο!

Ενυδάτωση και ποδηλασία πάνε μαζί!

Φαντάσου το εξής.

Είσαι στα μέσα μιας δυνατής ποδηλατικής προπόνησης. Έχεις ιδρώσει και σου δημιουργείται μία έντονη αίσθηση δίψας.

Ποιά είναι η καλύτερη επιλογή για να την καταπολεμήσεις και να έχει ο οργανισμός σου την καλύτερη δυνατή ενυδάτωση;

Το νερό ή τα ισοτονικά ποτά; Σου τα λέμε όλα παρακάτω!

Συνέχισε να διαβάζεις για να μάθεις:

Γιατί πρέπει να ενυδατώνεσαι κατά τη διάρκεια της προπόνησης;

νερο gif
Νερό υψηλής ποιότητας.

Στην ποδηλασία, όπως και σε όλα τα αγωνίσματα αντοχής και δύναμης, η επαρκής ενυδάτωση του αθλητή ή του ασκούμενου έχει, όπως φαντάζεσαι, τεράστια σημασία.

Τί πρέπει όμως να κάνεις για να πετύχεις την καλύτερη δυνατή αθλητική απόδοση;

  • να ελαχιστοποιήσεις τις απώλειες υγρών
  • να διατηρήσεις τα απαιτούμενα επίπεδα γλυκόζης (δλδ. ενέργειας) στο αίμα
  • να διατηρήσεις σε ικανοποιητικά επίπεδα τις αποθήκες γλυκογόνου (δλδ. ενέργειας) στους μυς.

Αναρωτιέσαι πώς θα τα καταφέρεις όλα αυτά;

Μείνε μαζί μας και θα μάθεις τα πάντα για να μην ξανά διψάσεις στην προπόνησή σου! (Αμήν)

ΝΕΡΟ: ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΗΣ ΕΝΥΔΑΤΩΣΗΣ

ενυδάτωση gif

Εντάξει, δεν θα σου κάνει καθόλου εντύπωση αυτό που θα πούμε!

Η απάντηση σε όλα, συμπεριλαμβανομένης και της ενυδάτωσης στην ποδηλασία, είναι μια.

Τι άλλο; Το νερό!

Θέλεις να χάσεις βάρος; Πιες νερό.

Θέλεις να έχεις λαμπερό δέρμα; Πιες νερό.

Θέλεις ο μεταβολισμός σου να τρέχει με 1000; Να προστατεύσεις τις αρθρώσεις σου; Να βοηθήσεις στη μείωση και την αποβολή των τοξινών; Τη χαλάρωση του δέρματος και της δυσκοιλιότητας;

Πιες νερό.

Απ’ ότι φαίνεται, το νερό είναι το φάρμακο για όλα.

Γιατί όμως;

Το ανθρώπινο σώμα αποτελείται από νερό σε ποσοστό 55-65%. Τα μυϊκά κύτταρα αποτελούνται από νερό σε ποσοστό 70%.

Επιπλέον, κάθε γραμμάριο υδατάνθρακα ή γλυκογόνου κρατά 3 γραμμάρια νερού κατά την αποθήκευσή του. Την ίδια στιγμή, απώλεια υγρών σε ποσοστό 2% επί του συνολικού βάρους (π.χ. 1,4 kg σε έναν αθλητή των 70 kg) φαίνεται από μελέτες να μειώνει την αθλητική απόδοση.

Ποιοί είναι οι κυριότεροι λόγοι για τους οποίους μας είναι απαραίτητο το νερό;

Νερό και ενυδάτωση.
  1. Καταστέλλει την όρεξη και βοηθά το σώμα να μεταβολίσει το λίπος. Άρα βοηθάει στην απώλεια βάρους.
  2. Ρυθμίζει και διατηρεί τη θερμοκρασία του σώματος, ενώ απομακρύνει από το σώμα μας τις τοξίνες.
  3. Λειτουργεί και ως μεταφορέας θρεπτικών ουσιών και οξυγόνου για την απορρόφηση και τη χρησιμοποίηση των βιταμινών και των μετάλλων.
  4. Συμμετέχει στην παραγωγή αίματος.
  5. Αποβάλλει τα άχρηστα παραπροϊόντα του μεταβολισμού….Κι αυτές είναι μόνο μερικές από τις super ιδιότητες του νερού!

Το νερό έχει άπειρες ευεργετικές ιδιότητες! Μερικές από αυτές είναι η καταστολή της όρεξης, η ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος και η μεταφορά του οξυγόνου. Click to Tweet

Νερό και άσκηση: Μια σχέση πάθους

Οδηγός ενυδάτωσης πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την προπόνηση.

Αδύνατον να σκεφτείς το ένα χωρίς το άλλο, σωστά;

Γιατί, όμως;

Το νερό είναι η πιο συνηθισμένη επιλογή για να ενυδατωνόμαστε κατά τη διάρκεια της προπόνησης.

Η προσφορά του σε ενέργεια και ηλεκτρολύτες είναι μικρή, αλλά είναι το καλύτερο ποτό για την ενυδάτωση του οργανισμού.

Λόγω της μικρής ύπαρξης ηλεκτρολυτών το νερό ενδείκνυται για μικρής διάρκειας και έντασης προπόνηση. Μπορούμε όμως, με ένα snack, σε συνδυασμό με το νερό, να λάβουμε το απαραίτητο συμπλήρωμα ενέργειας.

Δώσε γεύση στο νερό σου

Νερό με φρούτα.

Σίγουρα ξέρεις ήδη ότι το πόσιμο νερό είναι καλό για την υγεία. Ωστόσο, ορισμένες φορές ίσως αναζητάς πιο γευστικές επιλογές.

Δυστυχώς, δεν υπάρχει άλλο «ποτό» που να μπορεί να πάρει τη θέση του νερού, όσον αφορά στα φυσικά οφέλη του. Υπάρχουν όμως κάποιες έξυπνες λύσεις!

Οι τρόποι για να βελτιώσεις τη γεύση του νερού είναι πολλοί.

Ένας απ’ αυτούς είναι να δώσεις λίγο πιο όξινη γεύση στο νερό σου, προσθέτοντας μια φέτα λεμόνι.

Άκου και κάτι που ίσως να μην ήξερες.

Μπορείς να προσλάβεις τις καθημερινές σου ανάγκες για νερό, χωρίς να χρειάζεται να πιείς αποκλειστικά νερό!

Δηλαδή;

Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός από φρούτα, λαχανικά και διάφορα ροφήματα όπως χυμοί, αναψυκτικά (χωρίς ζάχαρη), καφές και τσάι, από τα οποία μπορείς να πάρεις επαρκή ποσότητα νερού.

Βολικό, έτσι;

Ακολούθησε τις “χρυσές” μας συμβουλές

Νερό από το μπουκάλι.

Θέλεις κάποιες πρακτικές οδηγίες για να ξεδιψάσεις το σώμα σου εύκολα και αποτελεσματικά;

Δες τη “χρυσή” λίστα μας και κράτα σημειώσεις!

• Κράτα ένα μπουκάλι νερό στο ψυγείο σου ή σε μια κανάτα στην κουζίνα σου, σε σημείο όπου να έχεις άμεση οπτική επαφή.
• Έχε πάντα μαζί σου ένα μπουκάλι νερό, ακόμα και στο γραφείο.
• Απόφυγε τα πολλά καφεϊνούχα ποτά.
• Πιές μερικές γουλιές από μια τρεχούμενη πηγή που μπορεί να συναντήσεις (ποτέ δεν ξέρεις).
• Πιές ένα ποτήρι νερό με κάθε γεύμα. Ακόμη και αν πίνεις και κάποιο άλλο ποτό.
• Αν πεινάς, πιές ένα ποτήρι νερό προτού καταναλώσεις το σνακ σου.
• Αύξησε τα φρούτα και τα λαχανικά στη διατροφή σου.
• Παράγγειλε σούπα πριν από το γεύμα σου. Θα σε ενυδατώσει και θα σε χορτάσει.
• Προγραμμάτισε το νερό που πρέπει να πίνεις και βάλε καθημερινούς στόχους.
• «Ξεγέλασε» τον εαυτό σου, πίνοντας περισσότερο νερό από το μπουκάλι.
• Πιες 1- 1 ½ λίτρο νερό ημερησίως.

ΙΣΟΤΟΝΙΚΑ ΠΟΤΑ: ΝΑ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΔΩΣΟΥΝ BOOST ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΣΟΥ

Ενεργειακά ποτά στην προπόνηση.

Πολλά λέγονται για τα ισοτονικά ποτά.

Τί συμβαίνει όμως πραγματικά με το είδος τους;

Η αλήθεια είναι ότι η κατανάλωση ισοτονικών ποτών μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση των επιπέδων υδάτωσης και της επάρκειας υδατανθράκων (γλυκόζης και γλυκογόνου) στον οργανισμό.

Το καλύτερο;

Τα ισοτονικά ποτά είναι μια από τις ιδανικές πηγές υδάτωσης και «καυσίμων». Αυτό συμβαίνει λόγω της σύστασης και της πρακτικότητας στην κατανάλωσή τους.

Ωραία όλα αυτά. Τί αποτέλεσμα θα έχουν, όμως, στην αντοχή σου;

Είναι ευρέως γνωστό ότι κατά τη διάρκεια της άσκησης, η θερμοκρασία του σώματος, όσο και η καρδιακή συχνότητα (ο αριθμός των παλμών ανά λεπτό) αυξάνονται. Σύμφωνα με μελέτες, ο ποδηλάτης με την κατανάλωση ισοτονικών ποτών μπορεί να περιμένει βελτίωση της αντοχής του περί το 20% ή και περισσότερο σε ασκήσεις που διαρκούν περισσότερο από 90 λεπτά.

Τι υπάρχει μέσα στα ισοτονικά ποτά

ισοτονικά ποτά συστατικά
Τα συστατικά των ισοτονικών ποτών.

Τα ισοτονικά ποτά, και γενικότερα τα αθλητικά ποτά , είναι στην ουσία μίγμα υδατανθράκων, νερού και ηλεκτρολυτών. Το νερό είναι από τα πιο σημαντικά συστατικά του, καθώς εξασφαλίζει την επαρκή υδάτωση του οργανισμού.

Γιατί η αφυδάτωση είναι ο μεγαλύτερος εχθρός σου

Ενεργειακό ποτό.

Αν ο ποδηλάτης είναι αφυδατωμένος, το σώμα χρειάζεται να δουλέψει πιο σκληρά για να ρυθμίσει τη θερμοκρασία. Συνεπώς, ακόμα και μικρές απώλειες υγρών κάνουν την άσκηση πιο δύσκολη.

Επιπλέον συνέπειες της ανεπαρκούς υδάτωσης είναι η μειωμένη προσοχή, συγκέντρωση, ο αυξημένος χρόνος αντίδρασης, η αίσθηση ναυτίας και οι γαστρεντερικές διαταραχές.

Ποιές είναι οι μαγικές ουσίες που θα σε σώσουν

Ισοτονικό ποτό στην προπόνηση με ποδήλατο.

Οι υδατάνθρακες είναι θρεπτικά συστατικά που προσφέρουν ενέργεια στον οργανισμό.

Η πρόσληψη υδατανθράκων κατά τη διάρκεια της άσκησης είναι απαραίτητη σε ποδηλατικές διαδρομές που διαρκούν περισσότερο από 60 λεπτά.

Σε προπονήσεις ή βόλτες μικρότερες των 60 λεπτών ο ποδηλάτης καλύπτεται με την κατανάλωση νερού και μόνο. Συνεπώς, όταν η άσκηση διαρκέσει περισσότερο από 60 λεπτά ο ασκούμενος πρέπει να καταναλώσει υδατάνθρακες.

Συνήθως περιέχονται στα ισοτονικά ποτά με τη μορφή απλών σακχάρων (σουκρόζη, γλυκόζη, φρουκτόζη και γαλακτόζη). Τα σάκχαρα αυτά είναι άμεσα απορροφήσιμα από τον οργανισμό. Μερικά ισοτονικά ποτά περιέχουν επιπλέον και μαλτοδεξτρίνη, ένα σύμπλεγμα σύνθετων υδατανθράκων.

Το αποτέλεσμα;

Η ύπαρξη πολλών διαφορετικών τύπων σακχάρων σε ένα ισοτονικό ποτό κάνει την κατανάλωσή του αποδοτικότερη από την κατανάλωση ενός ποτού με ένα και μόνο τύπο σακχάρων. Οι μηχανισμοί είναι σύνθετοι.  Το αποτέλεσμα όμως δείχνει ότι οι μυες μπορούν να προσλάβουν περισσότερα καύσιμα.

Επιτυγχάνεται, έτσι, η άμεση «επαναφόρτιση» του οργανισμού με ενέργεια και αποφεύγονται τυχόν γαστρεντερικές διαταραχές.

Αν η ποδηλατική προπόνηση κρατάει περισσότερο από 60 λεπτα, η κατανάλωση νερού δεν είναι αρκετή. Ένα ισοτονικό ποτό, το οποίο περιέχει υδατάνθρακες θα βοηθήσει να κρατήσεις την ενέργειά σου στα ύψη! Click to Tweet

Πως λειτουργούν τα ισοτονικά ποτά

ισοτονικά ποτά
Ισοτονικά ποτά.

Τα ισοτονικά ποτά έχουν την ίδια συγκέντρωση με αυτή των υγρών του σώματος.

Τί σημαίνει αυτό;

Ο οργανισμός απορροφά τα υγρά και τα «καύσιμα» πολύ γρήγορα. Τα ισοτονικά ποτά έχουν συγκέντρωση 6-9% σε υδατάνθρακες (6-9 gr ανά 100 ml προϊόντος). Η κατανάλωση ηλεκτρολυτών είναι απαραίτητη σε προπόνηση, βόλτα ή αγώνες ποδηλασίας διάρκειας μεγαλύτερης των 60 λεπτών.

Κατά τη διάρκεια της άσκησης οι απώλειες ηλεκτρολυτών είναι μεγάλες. Οι ηλεκτρολύτες αποβάλλονται σε μεγάλο ποσοστό μέσω του ιδρώτα.

Ο ιδρώτας αποτελείται από νερό και ηλεκτρολύτες, όπως το νάτριο.

Ποιές είναι οι μαγικές ιδιότητες του νατρίου;

Το νάτριο συμμετέχει στη διατήρηση ισορροπίας υγρών στο σώμα, βοηθά την πρόσληψη υγρών και βελτιώνει την υδάτωση.

Όλα σε ένα!

Συνεπώς, απώλειες νατρίου μπορεί να γίνουν εξαιρετικά επικίνδυνες για τον ποδηλάτη.  Το αποτέλεσμα είναι μυϊκές κράμπες, επιτάχυνση της έλευσης της κούρασης, πονοκέφαλο και απώλεια συγκέντρωσης. Ενώ σε εξαιρετικές περιπτώσεις μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και σε κώμα.

Ώρα για μερικές πρακτικές συμβουλές

Ενυδάτωση στην προπόνηση.

Τί καλύτερο από μερικά απλά tips;

  • Κατανάλωσε 1,5 έως 4 ποτήρια (400- 950 ml) την ώρα (περισσότερο αν ιδρώνεις πολύ ή ο καιρός είναι ιδιαίτερα ζεστός).
  • Διάλεξε ισοτονικά ποτά με τη γεύση που σ’ ευχαριστεί, ώστε η κατανάλωση να είναι ευχάριστη και όχι καταναγκαστική. Με αυτόν το τρόπο καταναλώνεις τις απαραίτητες ποσότητες.

Η εναλλακτική των ενεργειακών ποτών

ισοτονικό ποτό
Ισοτονικό ποτό για τη δίψα.

Τι ακριβώς είναι τα ενεργειακά ποτά;

Τα ενεργειακά ποτά περιέχουν πάρα πολύ υψηλό ποσοστό σε υδατάνθρακες (πάνω από 10 gr στα 100ml). Μπορεί να περιέχουν καφεΐνη και άλλες διεγερτικές ουσίες όπως ταυρίνη και ουσίες από φυτά (ginseng).

Ποιό είναι όμως το αρνητικό της υπόθεσης;

Το θέμα με τα ενεργειακά ποτά είναι ότι μπορεί να προκαλέσουν κάποιον εθισμό.

Επίσης, λόγω της καφεΐνης, συμβάλλουν στην απώλεια ιόντων ασβεστίου. Τα ιόντα ασβεστίου είναι σημαντικά για τη σύσπαση των μυών του ποδηλάτη.

Γενικά, το τσάι και ο καφές έχουν διουρητικές ιδιότητες. Γι’ αυτό το λόγο δεν συνιστώνται πριν από την άσκηση, αφού προκαλούν ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα από την ενυδάτωση.

Δεν έχει ιδέα από ενεργειακά ποτά; Αναρωτιέσαι αν πρέπει να τα εντάξεις στην ποδηλατική σου προπόνηση; Πάμε μία βόλτα με δύο έμπειρους ποδηλάτες, για να τα μάθουμε όλα κάνοντας… πετάλι!

Όπως βλέπεις, τρόποι ενυδάτωσης κατά τη διάρκεια της προπόνησης υπάρχουν πολλοί! Τα ισοτονικά ποτά και το νερό, έχουν το καθένα τα θετικά του.

Η επιλογή είναι δική σου!

Εσύ ποιός πιστεύεις ότι είναι ο καλύτερος τρόπος να ξεδιψάς κατά τη διάρκεια της προπόνησής σου: Το νερό ή τα ισοτονικά ποτά; Πες μας στα σχόλια!

Γράψε σχόλιο

Ακολούθησε μας για να ενημερώνεσαι όποτε δημοσιεύουμε κάτι ενδιαφέρον για την ποδηλασία!