γυμναστικήΣίγουρα ξέρεις κι εσύ ότι πρέπει να κάνεις γυμναστική. Το λένε τα περιοδικά, το ιντερνετ, οι φίλοι σου.

Εσύ όμως το αποφεύγεις συστηματικά, λέγοντας στον εαυτό σου οτι δεν έχεις ανάγκη από σμιλεμένους κοιλιακούς και σφιχτούς τετρακέφαλους.

Είναι όμως ένα καλογραμμωμένο σώμα ο μοναδικός λόγος για να γυμνάζεσαι;

Πριν βιαστείς να απαντήσεις, ξανασκέψου το.

Γιατί μάλλον δεν ξέρεις ότι για να επωφεληθείς από την άσκηση, 120 λεπτά την εβδομάδα είναι αρκετά! Με μέτριας έντασης άσκηση, όπως είναι το ποδήλατο μπορείς να δεις θεαματικές αλλαγές και στην υγεία και στο σώμα σου, φτάνει να βάλεις την άθληση στη ζωή σου.

Ποιά είναι τα οφέλη;

άσκηση απώλεια βάρους
Άσκηση για απώλεια βάρους.

Πολλά!  

Με λίγη γυμναστική κάθε μέρα μειώνεις την αρτηριακή πίεση, και έχεις λιγότερες πιθανότητες για εγκεφαλικό επεισόδιο, καρδιαγγειακά νοσήματα και διαβήτη.  

Στα θετικά πρόσθεσε την ανεβασμένη διάθεση και το ισορροπημένο βάρος.

Το πιο σημαντικό όμως σου το αφήσαμε για το τέλος.

Γιατί, μπορεί να μη σε νοιάζουν οι γυμνασμένοι κοιλιακοί, αλλά σίγουρα σε νοιάζει να έχεις κοφτερό μυαλό!

Εσύ ξέρεις τα απίστευτα οφέλη που θα έχεις στην υγεία σου αν ξεκινησεις ΤΩΡΑ ποδήλατο; Όχι; Δες για να μάθεις! Spoiler: Μπορείς να αποφύγεις ακόμα και τον καρκίνο!

 Τα έξυπνα παιδιά κάνουν γυμναστική έξυπνα

ασκηση
Άσκηση και ψυχική υγεία.

Αν λοιπόν οι παραπάνω λόγοι δεν σε έπεισαν για τα οφέλη της άσκησης στη ζωή σου, η επιστήμη θα σε πείσει, αφού δύο πρόσφατες έρευνες που έγιναν για την άσκηση απέδειξαν ότι σώμα και μυαλό πάνε χέρι χέρι. 

Πιο συγκεκριμένα, σε μια πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου της Βρετανικής Κολομβίας, ερευνητές διαπίστωσαν ότι η συστηματική αερόβια άσκηση φαίνεται να ενισχύει τον ιππόκαμπο, το τμήμα του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνο για τη λεκτική μνήμη και τη μάθηση.

 Όπως εξηγεί ο Heidi Godman, συντάκτης του The Harvard Health Letter :

Τα οφέλη της άσκησης προέρχονται απευθείας από την ικανότητά της να μειώνει την αντίσταση στην ινσουλίνη,να μειώνει την φλεγμονή, και να διεγείρει την απελευθέρωση αυξητικών παραγόντων, χημικών ουσιών στον εγκέφαλο που επηρεάζουν την υγεία των εγκεφαλικών κυττάρων, την ανάπτυξη νέων αιμοφόρων αγγείων στον εγκέφαλο, και ακόμη και την αφθονία και την επιβίωση των νέων κυττάρων του εγκεφάλου. Η τακτική άσκηση μειώνει επίσης το στρες και το άγχος και βελτιώνει τη διάθεση και τον ύπνο, προβλήματα που είναι γνωστό ότι συμβάλλουν στη γνωστική δυσλειτουργία. Το εύρημα αυτό έρχεται σε μια καλή στιγμή, όπου οι περιπτώσεις άνοιας εκτιμάται ότι θα αυξηθούν σε 115 εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο το 2050.

Γερά πόδια, δυνατό μυαλό 

γυμναστικη απωλεια βαρους
Γυμναστική για ενδυνάμωση του σώματος.

Παράλληλα, μια ακόμη πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο έδειξε ότι με τη γυμναστική κυρίως στο κάτω μέρος του σώματος απελευθερώνονται ορμόνες που ενθαρρύνουν τα νευρικά κύτταρα να μεγαλώνουν.

Η έρευνα αυτή που πραγματοποίησε το King’s College και διήρκησε 10 χρόνια, βασίστηκε σε πείραμα που διεξήχθη σε δίδυμα αδέρφια ηλικίας από 43 έως 73 χρονών, με τεστ μνήμης και προόδου της νοητικής διαδικασίας πριν και μετά από τα δέκα χρόνια άσκησης. 

 Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά, όπως λέει και η υπεύθυνος του πειράματος Dr. Claire Steves :

«Όσοι έκαναν γυμναστική, κυρίως δυναμώνοντας τα πόδια τους, παρατηρήθηκε πως δεν είχαν μεταβολές στη λειτουργία του εγκεφάλου ακόμα και 10 χρόνια αργότερα σε σχέση με αυτούς που δεν έκαναν, οι οποίοι είχαν τη φυσιολογική μείωση λειτουργίας του εγκεφάλου λόγω γήρανσης. Άλλοι παράγοντες, που βοήθησαν αλλά σε μικρότερο βαθμό ήταν  η καλύτερη αερόβια ικανότητα της καρδιάς. Αλλά ο σημαντικότερος παράγοντας ήταν η γυμναστική με αναφορά στα πόδια, που πιστεύουμε ότι είναι το κλειδί για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου.»

Η ώρα είναι τώρα!

γυμναστική ποδήλατο
Ποδήλατο με θέα στο ηλιοβασίλεμα.

Τι περιμένεις λοιπόν; Βάλε το ποδήλατο στη ζωή σου τώρα ακολουθώντας τις συμβουλές του Bikesports για να γίνει η νέα καθημερινή σου συνήθεια.

Επέλεξε διαδρομές που σου αρέσουν

Μια όμορφη διαδρομή είναι το καλύτερο κίνητρο για μια βόλτα με το ποδήλατο. Που ξέρεις; Μπορεί να ανακαλύψεις ακόμα και νέα μέρη!

Κάνε ποδήλατο με παρέα

Εάν έψαχνες τρόπο να κοινωνικοποιηθείς και να γυμναστείς, τώρα τον βρήκες! Μια διαδρομή με το ποδήλατο με παρέα είναι η καλύτερη ευκαιρία για να πεις τα νέα σου με τους φίλους σου και ταυτόχρονα να ασκηθείς. 

Γίνε πρωινός τύπος 

Τί είναι μισή ώρα λιγότερος ύπνος, μπροστά σε μια ζωή με γερό σώμα και κοφτερό μυαλό; Βγάλε τη φόρμα σου από τη ντουλάπα πριν κοιμηθείς για να μην πεις ότι το ξέχασες, και κέρδισε χρόνο! Click to Tweet

Βάλε στόχους

Προσπάθησε να κάνεις κάθε φορά λίγο μεγαλύτερη διαδρομή, ή να μειώνεις τους χρόνους σου. Το να βλέπεις τον εαυτό σου να κατακτά συνεχώς νέα όρια είναι το τέλειο κίνητρο για να συνεχίσεις. 

Εκμεταλλεύσου την τεχνολογία 

Τα ειδικά gadgets μπορούν να αποδειχθούν τεράστια βοήθεια για να βλέπεις την πρόοδό σου χωρίς να κοιτάς τον καθρέφτη. Είτε είναι εφαρμογή στο κινητό, είτε ρολόι είτε οτιδήποτε άλλο προτιμάς, θα γίνει ο καλύτερός σου φίλος και θα σε βοηθήσει να αποκτήσεις τις καλύτερες συνήθειες. 

Προγραμμάτισε τη γυμναστική σου

Βάλε τη γυμναστική στο ημερολόγιό σου και δημιούργησε καθημερινή υπενθύμιση στο κινητό σου για να μην πεις ποτέ ότι ξεχάστηκες. 

Σκέψου το μέλλον

Η άσκηση δεν είναι μόνο για όσους θέλουν να βγουν στην παραλία για να δείξουν τους γραμμωμένους τους κοιλιακούς. Είναι για όλους όσους αγαπούν τον εαυτό τους και θέλουν να «προσέχουν για να έχουν». Click to Tweet

Ρώτα για να μαθαίνεις

Συμβουλεύσου τους ειδικούς για ό,τι απορίες έχεις. Και μην ξεχνάς ότι πάνω απ’όλα είναι η ασφάλειά σου, γι’αυτό μάθε πρώτα όλα όσα χρειάζονται για ξέγνοιαστες βόλτες. Όσο πιο σωστά μαθαίνεις να ασκείσαι, τόσο πιο πολύ θα αγαπήσεις την άθληση.  

Σου δώσαμε τους λόγους, σου δώσαμε τους τρόπους, εσύ το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να το πάρεις απόφαση.

Τί λες; Θα ξεκινήσεις γυμναστική; Πες μας στα σχόλια!

Κι αν θέλεις να παρακινήσεις και τους φίλους σου να ξεκινήσουν γυμναστική, κάνε share αυτό το άρθρο στα Social Media!

Γράψε σχόλιο

Ακολούθησε μας για να ενημερώνεσαι όποτε δημοσιεύουμε κάτι ενδιαφέρον για την ποδηλασία!