Μήπως και μόνο η ιδέα του να γυμναστείς μόνος σου σε αποτρέπει από κάθε επίσκεψη στο γυμναστήριο; Η ρουτίνα του μάθημα spinningγυμναστηρίου είναι έτσι κι αλλιώς ένα βαρετό και αναγκαίο κακό, σωστά; Το spinning ήρθε για να σου δείξει ότι κάνεις λάθος!

Η νέα τάση του spinning ήρθε για να αλλάξει όλα όσα ήξερες για την προπόνησή σου στο γυμναστήριο και για την ποδηλασία.

Θέλεις να μάθεις  πως;

Τότε, συνέχισε να διαβάζεις και θα σου αποκαλύψουμε τα πάντα γι’αυτό το super πρόγραμμα ποδηλασίας εσωτερικού χώρου.

Τo spinning ήρθε για να σε πείσει ότι δεν μπορείς να του αντισταθείς!

Δες εδώ τι θα μάθεις σε αυτό το άρθρο:

Βάλε φωτιά στην προπόνησή σου με το spinning

Όταν ακούς τη λέξη ποδηλασία, μάλλον φαντάζεσαι διαδρομές στη φύση με το ποδήλατο σου.

Λοιπόν, ώρα να αναθεωρήσεις!

Με το spinning, ή αλλιώς ποδηλασία εσωτερικού χώρου, μπορείς να εντάξεις την ποδηλασία στα πλαίσια της καθημερινής σου προπόνησης στο γυμναστήριο και να κάψεις περισσότερες θερμίδες από ποτέ!

Κατέβασε τον οδηγό για την προπόνηση και τα προγράμματα;

Γιατί να επιλέξεις το spinning;

Το  spinning είναι μια από τις αποδοτικότερες μορφές προπόνησης με αναρίθμητα  θετικά στοιχεία!

Ποιά είναι αυτά;

Εκτός από το γεγονός ότι σφίγγει το σώμα, υπάρχει τεράστια καύση θερμίδων και ενεργοποιεί εμφανώς τον μεταβολισμό μας, αυξάνοντας επίσης τη διάθεσή μας και μας φέρνει ευφορία λόγω της έντονης έκκρισης ενδορφινών κατά τη διάρκεια της άσκησής μας.

Η κάθε προπόνηση μπορεί να είναι διαφορετική μέσω της εναλλαγής των ασκήσεων, με διαλειμματική προπόνηση, σπριντ, ανηφορικά κομμάτια, αλλά και ορθοπεταλιές.

Κάνοντας spinning σφίγγουμε το σώμα, καίμε μεγάλη ποσότητα θερμίδων, ανεβάζουμε τη διάθεσή μας και δεν βαριόμαστε ποτε! Click to Tweet

Πώς είναι να κάνεις spinning;

Η ανατομία ενός ποδηλάτου spinning

Προσομοιώνοντας τις εξωτερικές συνθήκες προπόνησης στην ποδηλασία εσωτερικού χώρου, το spinning μας δίνει την αίσθηση ότι ποδηλατούμε στο δρόμο, είτε σε ανηφόρα είτε σε ευθεία, ενώ γυμναζόμαστε σε μια αίθουσα cycling studio ή σε μια αίθουσα γυμναστηρίου. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας τα περισσότερα ποδήλατα πλέον μας παρέχουν πληροφορίες όπως στροφές ανά λεπτό, καρδιακούς παλμούς, αλλά και πόση ισχύ παράγουμε (watt).

Όλα αυτά συνοδεύονται από δυνατή μουσική που σε εμψυχώνει να πιεστείς λίγο παραπάνω, ποδηλατώντας στο ρυθμό της. Αναπόσπαστο κομμάτι του spinning, ο «εμψυχωτής» γυμναστής/ instructor που οδηγεί τους ασκούμενους δίνοντάς τους συνεχώς οδηγίες.

Πώς είναι το περιβάλλον μιας αίθουσας spinning;

Δυνατή μουσική, χαμηλός φωτισμός ή black light και πολλοί καθρέφτες συνθέτουν το σκηνικό. Ο instructor φωνάζει «βάλε αντίσταση», «σπρίνταρε», τα πόδια παίρνουν φωτιά, το μυαλό αρχίζει να ξεφεύγει και οι σκοτούρες εξαφανίζονται. Ξεκινάς να λαχανιάζεις, ιδρώνεις και τα πόδια καίνε.

Όλα αυτά όμως δεν είναι αρκετά για να σε σταματήσουν!

Η ενέργεια, το πάθος και η ευχαρίστηση είναι τα συναισθήματα που νιώθεις  μετά το τέλος του μαθήματος, καθώς ξεπέρασες τα όριά σου, με το μεταβολισμό σου να δουλεύει στο φουλ για όλη την υπόλοιπη ημέρα!

Τί καλύτερο;

Πώς μπορείς να προετοιμαστείς για ένα μάθημα spinning;

Απαραίτητα σ’ ένα μάθημα spinning,  για να είμαστε απόλυτα προετοιμασμένοι είναι μία πετσέτα, ένα μπουκάλι νερό και αθλητικά παπούτσια με σκληρό πάτο.

Για τους πιο προχωρημένους ή γι’ αυτούς που προπονούνται πολλές φορές την εβδομάδα, καλό θα ήταν να προμηθευτούν ένα ειδικό ποδηλατικό κολάν με μαξιλαράκι ώστε να μην έχουν ενοχλήσεις απ’ τη σέλα και επίσης ποδηλατικά παπούτσια με SPD.  Τα παπούτσια αυτά δίνουν την αίσθηση ότι γινόμαστε ένα με το ποδήλατο, μειώνοντας τις απώλειες στη δύναμη που βάζουμε  στα πετάλια και αδιαμφισβήτητα αποτελούν την καλύτερη αναβάθμιση που μπορούμε να κάνουμε.

­­­Τέλος, ένα κοντέρ-παλμογράφος θα δώσει επιπλέον κίνητρο, αλλά και περισσότερες πληροφορίες και δεδομένα για την προπόνησή σου, βοηθώντας σε να εξελίξεις προς όφελός σου το επίπεδο της άσκησής σου.

Για να προετοιμαστείς για ένα μάθημα spinning, εφοδιάσου με μια πετσέτα, ένα μπουκάλι νερό και αθλητικά παπούτσια με σκληρό πάτο. Μπορείς επίσης να πάρεις ένα ειδικό ποδηλατικό κολάν και ποδηλατικά παπούτσια. Click to Tweet

Τί ακριβώς θα σου συμβεί ξεκινώντας spinning;

1. Θα κάψεις θερμίδες

Μέσα σε 45 λεπτά καθαρού μαθήματος κάψε μέχρι και 700 θερμίδες!

2. Θα αυξήσεις την Αερόβια ικανότητα σου

Με τον όρο Αερόβια ικανότητα εννοούμε την καλύτερη λειτουργία της καρδίας σου, καθώς το ποδήλατο είναι η νούμερο 1 αερόβια επιλογή σύμφωνα με όλους τους καρδιολόγους.

Γιατί όμως να τη βελτιώσεις;

Με τη βελτίωση της αερόβιας ικανότητας θα παρατηρήσεις τα επίπεδα ενέργειας σου να ανεβαίνουν, όπως και τα επίπεδα πρόσληψης οξυγόνου, άρα θα αυξηθεί ο μεταβολισμός σου δίνοντας την δυνατότητα να κάψεις περισσότερες θερμίδες.

3. Θα προοδεύσεις με τον δικό σου ρυθμό

Στα ποδήλατα δεν έχουμε επιλέξει ενδείξεις συνειδητά, καθώς δεν μας ενδιαφέρουν οι συγκρίσεις μεταξύ μας, αλλά η πρόοδος ατομικά. Η αντίσταση που βάζουμε είναι ατομική και υποκειμενική.

Κανείς αν κουραστεί δεν θα μείνει πίσω ή θα κάτσει στην γωνία μέχρι να ξεκουραστεί. Ο καθένας μπορεί να ακολουθήσει το πρόγραμμα με το δικό του ρυθμό.

4. Θα ζήσεις το πιο γρήγορο 45λεπτο της ζωής σου

Το πρόγραμμα του spinning είναι βασισμένο πάνω στην μουσική.

Τί σημαίνει αυτό;

Ουσιαστικά ποδηλατούμε με τον ρυθμό της μουσικής. Ταξιδεύεις ενώ γυμνάζεσαι και ούτε που καταλαβαίνεις για πότε πέρασαν 45 λεπτά έντονης άσκησης κάνοντας το spinning, το μοναδικό πρόγραμμα που μπορεί να στο προσφέρει αυτό.

5. Θα απολαύσεις μία παραγωγική, αλλά χωρίς καταπόνηση προπόνηση

Το πρόγραμμα του spinning  γίνεται πάνω στο ποδήλατο. Άρα, όσο δύσκολο και να το κάνουμε λόγω αντίστασης, δεν έχουμε επαφή με το έδαφος.

Δηλαδή;

Αυτό σημαίνει πως δεν υπάρχουν κραδασμοί, πράγμα που δεν θα σου βγάλει ποτέ τραυματισμό, ούτε θα σε κάνει να πιαστείς σε σημείο να μην μπορείς να συνεχίσεις τις υπόλοιπες δουλειές της καθημερινότητα σου. Άρα πετυχαίνουμε το απόλυτο:  δυνατή γυμναστική χωρίς πόνους. Bingo!

6. Θα γραμμώσεις τα πόδια σου και θα ανορθώσεις τους γλουτούς σου

Υπάρχει ένας μύθος ότι το ποδήλατο φουσκώνει τα πόδια.

Μην ξεγελιέσαι!

Αυτό ισχύει αν το πρόγραμμα είναι τέτοιο ώστε να σου φουσκώνει τα πόδια. Ο γυμναστής μας στο spinning έχει επιλέξει ένα πρόγραμμα στο οποίο χάνουμε κιλά και γραμμώνουν τα πόδια και οι γλουτοί!

7. Θα μάθεις και θα ελέγξεις τα όρια του εαυτού σου

Όπως προείπαμε η αντίσταση που επιλέγουμε σε κάθε μάθημα στο spinning είναι ατομική και υποκειμενική.

Όσο εξοικειώνεσαι με το πρόγραμμα, αλλά και το ποδήλατο θα αρχίσεις από μόνος σου να πειραματίζεσαι με την αντίσταση ανακαλύπτοντας νέα όρια του εαυτού σου και ξεπερνώντας τα σιγά σιγά, χωρίς μεγάλη προσπάθεια ,θα αποκτήσεις ένα αίσθημα αυτοπεποίθησης.

8. Θα γυμνάσεις όλο το σώμα

Τα ποδήλατα είναι έτσι διαμορφωμένα ώστε με τις οδηγίες του γυμναστή και την σωστή τεχνική πάνω στο ποδήλατο γυμνάζουμε όλο το σώμα και όχι μόνο τα πόδια, όπως νομίζουμε.

9. Θα απολαύσεις την παρέα

Στο spinning, βρισκόμαστε σε στατικά ποδήλατα σε κοντινή απόσταση ο ένας από τον άλλον, οπότε απόλαυσε το να μοιράζεσαι την εμπειρία της μουσικής, προπόνησης και βελτίωσης  με τους υπόλοιπους μέσα στην αίθουσα, κάνοντας την προπόνηση πιο διασκεδαστική!

10. Θα αυξήσεις τα επίπεδα της ψυχικής σου δύναμης

Με τον καιρό θα παρατηρήσεις πως ταξιδεύοντας με την μουσική, ιδιαίτερα στο ζέσταμα και στην αποκατάσταση, φτάνεις σε επίπεδο να καθαρίζεις το μυαλό σου από τις διάφορες καθημερινές έννοιες. Αυτό μαζί με το αίσθημα ότι κατάφερες να βγάλεις το πρόγραμμα και ειδικά τις δύσκολες ανηφόρες σου, αυξάνει την ψυχική σου δύναμη κάνοντας σε πιο δυνατό για την καθημερινότητα σου.

Ποια είναι τα είδη προπόνησης spinning;

Το πρόγραμμα του Spinning αποτελείται από 5 Ενεργειακές Ζώνες – Προπονήσεις:

Προπόνηση αντοχής (Endurance Energy Zone™)

Η προπόνηση αντοχής αποτελεί τη βάση όλων των αθλημάτων και θα πρέπει να αφιερώνεις τον περισσότερο χρόνο σε αυτήν.

Αποτελέσματα: Μείωση του χρόνου αποκατάστασης από επιβάρυνση, γρηγορότερος μεταβολισμός λίπους, χαμηλότεροι καρδιακοί παλμοί εν ηρεμία.

Αντίσταση: Εύκολη έως μέτρια

Ταχύτητα: 80-110 RPM*

Ένταση: 65%-75% της Μ.Κ.Σ**

Συχνότητα: 3-4 φορές την εβδομάδα

Προπόνηση δύναμης (Strength Energy Zone™)

Με περισσότερη αντίσταση και μικρότερη ταχύτητα, θα δουλεύεις μεταξύ αερόβιας και αναερόβιας ζώνης.

Αποτελέσματα: Μυϊκή τόνωση των ποδιών, ανάπτυξη πνευματικής δύναμης και αντοχής.

Αντίσταση: Μέτρια έως δύσκολη

Ταχύτητα: 60-80 RPM

Ένταση: 75%-85% της Μ.Κ.Σ

Συχνότητα: 1-2 φορές την εβδομάδα

Προπόνηση διαλειμματική (Interval Energy Zone™)

Εναλλαγές έκρηξης ταχύτητας και δύναμης με ξεκούραση.

Αποτελέσματα: Θα βελτιώσεις την αερόβια και αναερόβια δυνατότητά σου, με αποτέλεσμα την περαιτέρω βελτίωση της αντοχής σου.

Αντίσταση: Εύκολη έως δύσκολη

Ταχύτητα: 60-110 RPM

Ένταση: 65%-92% της Μ.Κ.Σ

Συχνότητα: 1 φορά την εβδομάδα  

Προπόνηση ημέρας αγώνα (Race Day Energy Zone™)

Πρόκληση σωματικών και πνευματικών αντοχών.

Αποτελέσματα: Αναερόβια εντατική προπόνηση, που «μαθαίνει» στο σώμα να ανταποκρίνεται στην αυξημένη ένταση.

Αντίσταση: Μέτρια έως δύσκολη

Ταχύτητα: 80-110 RPM

Ένταση: 80%-92% της Μ.Κ.Σ

Συχνότητα: 1 φορά το μήνα

Προπόνηση αποκατάστασης (Recovery Energy Zone™)

Χωρίς επαρκή ξεκούραση, το σώμα δεν μπορεί να γίνει πιο δυνατό.

Αποτελέσματα: Οι προπονήσεις αποκατάστασης «επουλώνουν» το σώμα και κυκλοφορούν το οξυγόνο στους κουρασμένους μυς, συνδέσμους και τένοντες.

Αντίσταση: Εύκολη

Ταχύτητα: 80-110 RPM

Ένταση: 50%-65% της Μ.Κ.Σ

Συχνότητα: 1-2 φορές την εβδομάδα ­­

*RPM: Repetitions / Minute, επαναλήψεις ανά λεπτό

**Μ.Κ.Σ: Μέγιστη Καρδιακή Συχνότητα

Μην το πολυσκέφτεσαι λοιπόν! Το spinning είναι μονόδρομος για να αποκτήσεις το σώμα που ονειρεύεσαι και τη διάθεση που θέλεις να έχεις.

Κάνε μία δοκιμή και θα καταλάβεις! 

Ή μήπως έχεις ήδη δοκιμάσει το spinning; Πες μας στα σχόλια για την εμπειρία σου!

Γράψε σχόλιο

Ακολούθησε μας για να ενημερώνεσαι όποτε δημοσιεύουμε κάτι ενδιαφέρον για την ποδηλασία!